Ten eerste is het belangrijk om te weten wie je doelgroep is. Je gaat namelijk op deze mensen je content afstellen. Weet wat de doelgroep van je verwacht en wat de interesses zijn. Speel hierop in met de informatie die je geeft via jouw website. Dit kan bijvoorbeeld door middel van een enquête of een interview.
De tweede stap is om je content kwalitief goed en vindbaar te maken. Dit doe je door middel van Search Engine Optimization. Dit wilt zeggen dat je aan de hand van een aantal belangrijke werkzaamheden hoger in de zoekresultaten komt. Dit kan door middel van de juiste teksten met de juiste zoekwoorden, maar ook door het verkrijgen van links via andere websites. Dit is ook meteen een stukje promotie voor je website. Daarnaast is het ook belangrijk om een snelle en goedwerkende website te hebben. Mocht je moeite hebben met het leveren van de juiste content voor jouw doelgroep, dan kun je nog altijd een tekstschrijver inschakelen.
Maak gebruik van afbeeldingen. Als je een heel stuk tekst gaat plaatsen zonder hier afbeeldingen bij te plakken, zal dit al snel resulteren in saaie en niet interessante content. Bezoekers klikken dan weg, want zij willen niet alleen maar stukken tekst lezen. Naast afbeeldingen kun je ook gebruik maken van korte video’s. Deze worden meestal sneller bekeken dan de tekst die er bij staat, omdat een video opvalt. Zorg ervoor dat je in het CMS-systeem gebruik maakt van zoekwoorden bij afbeeldingen of video’s. Dit zorgt er beide voor dat je content versterkt wordt én dat je beter vindbaar bent.
Kijk simpelweg naar wat je concurrenten doen en onderzoek of dit voor hun ook werkt. Dit scheelt jou ook enorm veel tijd. Natuurlijk is het niet de bedoeling om content te dupliceren, maar je kunt er wel achter komen wat wel werkt en wat niet werkt. Pas hier je eigen werk op aan om zo tot kwalitatieve content te komen.