Gebruik maken van social media

Wanneer je een brede doelgroep wil bereiken, kan je dit eenvoudig en snel doen door gebruik te maken van verschillende social mediakanalen. Bedenk van tevoren waar jouw doelgroep zich bevindt en richt je op die social mediakanalen. Hoewel het bijhouden van social mediakanalen de nodige tijd en energie vereist, zal het zich uiteindelijk wel lonen. 

Gebruik maken van SEO-teksten

Een andere manier om het aantal bezoekers toe te laten nemen, is door gebruik te maken van SEO-teksten. SEO staat voor Search Engine Optimization en houdt in dat je de vindbaarheid van je webshop in zoekmachines zoals google gaat optimaliseren. Wanneer je hoog in de zoekresultaten eindigt, zal je webshop uiteindelijk meer bezoekers trekken. Om hoog in de zoekresultaten te eindigen zijn SEO-teksten zeer belangrijk. 

Gebruik maken van SEA

Wanneer je je begeeft in een zeer competitieve markt met producten die bij verschillende concurrentie te verkrijgen is, kan het nog wel eens lastig zijn om daadwerkelijk hoog in de zoekresultaten te eindigen. In dit geval kan je gebruik maken van Search Engine Advertising (SEA). Wanneer je gebruik maakt van SEA betaal je ervoor om jouw specifieke advertenties boven de belangrijkste zoekresultaten af te laten beelden.

Gebruik maken van offline adverteermethoden 

Naast verschillende online methoden om meer bezoekers naar je webshop te trekken, kun je ook gebruik maken van offline adverteermethoden. Hierbij kan je denken aan het plaatsen van een advertentie in de (regionale) krant of in een huis-aan-huisblad. 

Bezoekers omzetten in klanten

Wanneer je voldoende bezoekers naar je webshop hebt getrokken, is het de bedoeling dat je de bezoekers gaat omzetten in klanten. Het is de bedoeling dat de bezoekers ook daadwerkelijk iets gaan kopen. Zorgen voor een maximale conversie doe je op verschillende manieren. Welke dit zijn lees je hier.

Zorgen voor een overzichtelijke webshop

Met een overzichtelijke en goedwerkende webshop zorg je ervoor dat potentiële klanten op jouw website blijven. Wanneer een bezoeker niet eenvoudig hetgeen kan vinden waarnaar hij op zoek is, zal de bezoeker jouw website snel weer verlaten. Het is dus van belang om te zorgen voor een gebruiksvriendelijke website. De klant moet zo eenvoudig mogelijk bij het gewenste product uitkomen. 

Zorgen voor een responsive webdesign

Tegenwoordig beschikt bijna iedereen over een tablet of smartphone. Veel mensen zullen je webshop dan ook bekijken vanaf een van deze apparaten. Om deze reden is het belangrijk om rekening te houden met een responsive webdesign, waarmee jouw website en webshop op ieder apparaat goed uitziet en optimaal werkt. 

Zorgen voor betrouwbaarheid

Betrouwbaarheid is een belangrijke factor die invloed heeft op de keuze van de klant om wel of niet een aankoop te doen via jouw webshop. Je vraagt de klant namelijk om bankgegevens in te vullen bij een aankoop. Betrouwbaarheid uitstralen kan door middel van duidelijke vermelding van contact gegevens en mogelijk een keurmerk. Hierbij kan je denken aan een e-mailadres, je KvK-nummer en je btw-identificatienummer.

Vaste klanten krijgen

Wanneer je je bezoekers om hebt gezet in klanten, is het van belang om deze klanten te behouden. Terugkerende klanten zijn ontzettend belangrijk voor het voortbestaan van jouw webshop. 

Marktonderzoek doen

Door middel van marktonderzoek kan je erachter komen wie nu eigenlijk tot jouw vaste klanten behoren. Bovendien kun je op deze manier meer te weten komen over jouw klanten. 

Zorgen voor goede service

Met een goede service kan je je onderscheiden van de concurrentie en geef je je klanten een reden om terug te keren. Wanneer je een bezoeker op je website hebt, is het van belang dat alle stap van het verkoopproces op elkaar aansluiten. Hier hoort ook een snelle levering bij waarbij de levering in goede staat bij de klant aankomt. Ook de verpakking speelt een grote rol. Daarnaast is het belangrijk om snel en accuraat te reageren op eventuele klachten. 

Wij staan voor

Hoogwaardige content Eerlijke & professionele mening 16 jaar SEO ervaring

Contactformulier